maanantai 6. toukokuuta 2013

Week 5

Mulla on ollu tapan tehdä teille tänne jokasen diettiviikon jälkeen pieni yhteenveto viikon urheiluista. Niinkun varmaan huomasitte, viime viikolla en sitä tehnyt. Olin koko viikon kipeä, eikä niitä urheilusuorituksia ollu. Koko viikon liikunnat oli sänky-sohva-jääkaappi-vessa väliä ravaaminen. Viikon suurimmat saavutukset oli kaupassa ja lääkärissä käynti. Tän viikon alku otettiin vielä rauhassa liikuntojen suhteen, etten mitään jälkitautia nappaa itelleni. Loppu viikko urheiltiinkin sitten alkuviikon edestäkin.

Mulla on nyt ollu pieni ongelma ton vaa'an kanssa. Vaaka on nyt vähän alkanu kiukuttelemaan mulle ja mun paino on jääny jumittamaan. No, olinhan mä tossa viikon kipeä, enkä päässyt liikkumaan... mutta vapun jälkeen vähensin hiilareita ja silti paino ei tipu. Lisään nyt vielä aamuaerobisia, mutta jos senkin jälkeen paino vielä jumittaa, niin menee kyllä hermo. Tiedän, että mulla on nää kilot vähän tiukassa kun ei hirveesti sitä ylimäärästä ole, mutta tuntuu se silti niin turhauttavalta elää joka päivä tän dietin ehdoilla ja tuloksia ei tule. Nyt sit vaan painetaan kahta kauheemmin ja toivotaan, että se läski lähtee sieltä palamaan.


Lauantaina käytiin Roopen kans Vantaalla kattelemassa amerikkalaista jalkapalloa. Kyseessä oli  Roosters vastaan Wolverines matsi ja mä olin melko pihalla...vaikka sain kokoajan selotusta siitä, mitä kentällä tapahtuu, en silti pysyny kärryillä. Roope siis harrastaa kyseistä lajia ja hyvänä tyttöystävänä menin mukaan. Kaikkeen sitä suostuukin.

Niin ja muuten, puhuin teille aiemmin siitä mun tilaamasta piposta ja nyt olikin hyvä tilaisuus päästä ulkoiluttamaan sitä. Vähän oli outo fiilis pipo päässä, kun en oo semmosta tottunu käyttämään, mutta se osottautukin hyväks asuste valinnaks, kun siellä katsomossa oli niin pirun kylmä. Yläpuolella todistusaineistoa piposta.

Alunperin tulin teille kertomaan tän viikon liikunnoista, mutta karkas toi ajatus taas. Alkuviikko meni vielä lepäillessä ja vappua juhliessa, mutta enivei, tässä yhteenveto tästä viikosta:

MA: lepo
TI: lepo
KE: Kevyt kävely lenkki 40 min
TO: Aamuaerobinen kuntopyörällä 30 min, iltapäivällä jalkatreeni
PE: Kävelylenkki 1,5h
LA: Aamuarobinen kävellen 40min + yläkroppatreeni
SU: Intervallitreeni juosten mäessä

Oon ihan tyytyväinen loppuviikon treeneihin. Tuli pieni innostus taas tähän liikuntaan, kun joutu viikon makaamaan sängyn pohjalla ja jäi toi paino jumittamaan. Nyt mun täytyy painaa nää viimeset viikot täysiä, että pääsen sinne mun tavotteeseen.

Toivotaan että, mulla pysyy innostus yllä vielä muutaman viikon, et saadaan noi viimesetki rasvat palamaan! 

-Miia

6 kommenttia:

  1. Kuinka kauan se paino on sitten jumittanut? Ei pidä hätiköidä, joskus se kroppa vaan ei halua heti siitä rasvasta luopua. Kyllä sen saa sieltä aina pakotettua palamaan. ;) Onko teillä kuinka tarkka vaaka? Jos näyttää vain kymmenesosakilon tarkkuudella niin ei ihme jos jumittaa, ei noin timmistä kunnosta enää juurikaan lähde satoja grammoja painoa parinkaan päivän aikana. :D Jos vielä viikon jälkeen jumittaa, niin voi koittaa lisätä vaikka yhden omega3-tabun päivään (oletan että syöt niitä jo ennestään), ne on yllättävän tärkeitä. :) Mutta tsemppiä dieettiin!

    -Aleksi

    VastaaPoista
  2. Noin kuukauden ajan on ollu hankalaa... suunta on ollu alaspäin, mut pudotus on ollu ihan minimaalista. Kolme painon jumitus viikkoa otin vielä ihan rauhassa ja ajattelin, että kyllä se tästä vielä tippuu. Mutta nyt alkaa vähän jo hermostuttaa kun diettiäkään ei enää paljoa oo jäljellä. Onhan se ilmiselvää, että alussa lähtee helposti ja vähän rysäyksessä se paino ja loppu dietti on hankalaa, mutta en mä ihan näin minimaalista pudotusta odottanut. Vaaka ei mikään hirveen tarkkaa oo, tommonen perusvaaka mikä näyttää just 100 gramman tarkkuudella, mutta oonkin katellu tota painoa aina noin viikon välein.

    Täytyykin kokeilla tota omega-3 tabun lisäämistä. Oon nyt vetäny yhen päivässä, vois kokeilla sitä kahta. Lisäsin myös magnesiumin syömistä, kun pakkista lueskelin ja se oli monella auttanut painon jumituksessa.

    Positiivista tässä on se, että suunta on kuitenkin oikea, mutta tällä tahdilla saisin laihdutella vuoden päästäkseni tavoitteeseeni :D En haluis ruuasta tinkiä enään yhtään, koska pelkään, että vähemmillä kaloreilla nää vähäsetkin lihakset mitä oon saanu kasvatettua lähtis surkastumaan. Lisään muutaman aerobisen treenin ja popsin pikkasen enemmän noita omega kolmosia, niin katotaan mitä ens viikolla vaaka näyttää. Kiitos tsempistä, sitä tarvitaan nyt!

    VastaaPoista
  3. Mulla noita Omega3:sia menee se 6-8 päivässä. :D Säkin voisit ihan hyvin syödä niitä ainakin kolme vaikka pitkin päivää. Ei niistä kuitenkaan tule kaloreita kun muutama hassu lisää. Sitten jos niitä rupee popsimaan sen 8 päivässä, niin sillon pitää kattoa, että ei olisi hirveästi vitamiineja lisätty niihin tabuihin, ettei tule ihan överisti vaikka E-vitamiinia. Sulla ei varmaan tule kuitenkaan sitä ongelmaa, sillä noiden omega3:sten syönti on suhteessa omaan kokoon ja kehon rasvoihin. Mä tartten vähän enempi niitä rasvoja kun sinä. :D

    Pakkis on joo ihan hyvä palsta ja siellä on hyvää kokemusperäistä juttua. Itekkin sieltä opiskellut kaikennäköistä juttua, mutta kun tuolta lukee juttuja niin pitää kyllä sitä lähdekritiikkiä aika lailla harrastaa. Sielläkin on kyllä välillä sellasta juttua, missä ei ole päätä eikä häntää. :D Mutta onhan nuo mikroravinteet tosi tärkeitä dietillä ja auttaa varmasti aineenvaihduntaa kun ne on kunnossa. :)

    VastaaPoista
  4. Hui kuulostaapa isolta määrältä, tohon uppoo ihan kivasti jo rahaakin! Voisin siihen kolmeen tablettiin tähdätä... niinkuin sanoit, oon kuitenkin niin paljon pienempi kun sinä. Vähän vois tosiaan myös tota purkin sisältöä tutkia, ettei tule mitään vitamiini yliannostusta :D

    Juu ittekki tota pakkista tulee sillon tällön lueaskeltua, mutta oli kyse mistä tahansa foorumista niin aina sinne niitä urpoja eksyy. Oon siis katellu aika tarkkaan mitä kannattaa uskoa ja mitä ei... Ja sinänsä vaikka ei toi magnesium siihen painon pudotukseen auttais, on se ainakin tärkee lihasten palautumisen kannalta, kun ravintoa on dietillä vähemmän.

    Jos saa udella, niin olis kiva tietää mitä kaikkia mikroravinteita sä itse syöt päivän mittaan?

    VastaaPoista
  5. Tilaan semmosia 900 kapselin purkkeja briteistä niin se purkki kestää aina jonkun aikaa. :D No mä syön noita Omega-3:sia, ZMA:ta (sinkki + magnesium), sitten D- ja C-vitamiinit tietty. :) Syön noiden lisäksi aika paljon värikkäitä vihanneksia, ja törkeesti vihreitä papuja ja broccolia, niin mun mikrot on varmasti tällä hetkellä aika kunnossa. :D

    VastaaPoista
  6. Oolrait, kuulostaa kyllä hyvältä! Ittellä kans noi vihreet pavut ja broccoli suuressa kulutuksessa :)

    VastaaPoista