tiistai 8. lokakuuta 2013

Pientä kuumeilua

Mun on nyt pakko tulla taas avautumaan tänne. Oon nyt kahden kuukauden sisään ollut 3 kertaa kipeenä ja täysin samoilla oireilla. Ensin tulee todella väsynyt olo, lihaksia särkee, päätä särkee ja tulee vähän lämpöä. Joskus kurkku kipeilee joskus taas on tullut yskää, mutta nyt viimesellä kerralla vaan noita särkyjä ja lämpöä, mutta nyt oireet kestiki reilusti yli viikon.

Oon nyt kahden kuukauden aikana käynyt varmaan lähemmäs jo 9 kertaa lääkärissä, eikä tiedetä mikä mulla on. Tulehdusarvot on normaalit, niinkuin myös kaikki maksa- ja munuaisarvot. Lääkäri epäili mulla mykoplasmaa ja tänään sain sitten tulokset siitä, eikä ollut sekään. Kahden viikon päästä mulla on hammaslääkäri ja jos hampaatkaan ei ole tän kipeilyn aiheuttaja niin alkaa jo vähän turhauttamaan. 


Joka kerta kun oon parantunut, ehdin ehkä 2 viikkoa urheilemaan normaalisti, kunnes taas samat vaivat iskee. Ärsyttävintä on nyt se, etten uskalla edes enää lähteä liikkumaan kun en tiedä mikä mulla on, vai onko mulla mikään? Lääkärissä eivät sano muutakun ''lepoa, buranaa ja 3 päivää saikkua''. Alko jo turhauttamaan se 3 päivän välein lääkärissä juokseminen, joten eilen sitten menin töihinkin ja jaksoin ihan hyvin. Nyt oon kevyitä kävelylenkkejäkin vetänyt ja ihan ok olo... todella väsynyt vaan oon kokoajan.

Todella turhauttavaa on se kun saa taas treenin kulkemaan, niin heti mä olen kipeenä ja en tiedä mistä se johtuu, eikä kukaan näköjään asialle voi tehdä mitään. Ei tässä kai auta muu kuin mennä vaan omien tuntemuksien mukaan ja alkaa taas liikkumaan kun itse tuntuu siltä, että pystyy. Kai mulla on sit vaan ollut niin huono tuuri, että oon napannut itselleni 3 flunssaa peräkkäin... lääkäritkin sano sitä, että toi mun työympäristö on semmonen, mistä helposti nappaa taudin. Varsinkin kun edellisen kipeilyn jäljiltä vastustuskyky heikko. 


Mua raivostuttaa ihmiset, ketkä valittaa kokoajan kun aina jokin vaivaa. En haluais olla semmonen valittaja, mutta jotenkin musta tuntuu, että enköhän mä oo jo tarpeeks saanu kaiken maailman vaivoista kärsiä. Rupee välillä masentamaan ja kiukuttamaan kun kroppa huutaa jo lenkille ja salille, mutta minkäs teet. Pitää vaan yrittää pysyä positiivisena.

-Miia

10 kommenttia:

  1. Mä olin kans kaks viikkoo kipeenä (välissä tosin kuumeettomiakin päiviä, mutta nuhaa yskää ym) kunnes menin lääkäriin...Huolestuin jo, kun yleensä mulla kestää perus kuumetauti max. 2 päivää ja harvoin oon edes kipeenä. Se sano vaan että sitä on nyt liikkeellä, voi kestää pidempäänkin. Lepäilyä vaan jne.
    Kyllä ärsytti viettää jo kolmatta viikkoa liikkumatta ja olla vaan! Reilun kolmen viikon päästä se sitten meni ohi. Jos jotain hyvää hakee tästä, niin ainakin treenimotivaatio on huipussaan nyt parannuttuani, kun on tuoreessa muistissa mitä se on kun ei jaksa eikä kykene liikkumaan!

    Parane pian :)

    VastaaPoista
  2. Vau, näytötkö tolta kipeenä! :) täykkis
    Ja tosi ikävää ettei oo löytyny mitään.. Toivottavasti ei oo mitään mykoplasmaa/kilpirauhashäiriöitä ainakaan :/

    VastaaPoista
  3. Jos se ei oo mykoplasmaa voisko olla keuhkoklamydiaa?

    VastaaPoista
  4. Hyvä tietää, että tommosta pitkään kestävää flunssaa on liikkellä. Itselläkin normaalisti flunssa kestää sen alle viikon niin rupes jo vähän huolestuttamaan... ehdinkin googletella ittelleni jo kaikennäköstä vaivaa, mutta toivottavasti selvisin vaan säikähdyksellä ja tää oli sitä pitkään kestänyttä flunssaa.

    Itsekin tänään sitten uskalsin salille kun oli muutama kuumeeton päivä ollut jo. Ihan rauhassa treenasin, mutta silti pieni heikotus ja kylmä hiki kyllä puski päälle. Pitää nyt loppuviikko osata ottaa ihan rauhassa vielä, vaikka se motivaatio yrittää kovin pakottaa mua urheilemaan!

    Paranemisia ja treeni-iloa myös sinnekkin :)

    VastaaPoista
  5. Hahah, kiitos! Tossa kuvassa ollaan jo voiton puolella, alkuviikko meni kyllä ihan sotkunutturassa ja pieruverkkareissa :D

    Jep, inhottava elää tietämättömyydessä. Mykoplasma testit otettiin, eikä ainakaan se ollut, toivottavasti ei toi kilpparikaan... ehkä se oli vaan sitä normiflunssaa tai ainakin toivon niin :)

    VastaaPoista
  6. Onpas siinä ruma nimi taudilla :D Keuhkoklamydiaan vissiin kuuluu yskää ja aika rajuakin semmosta... mulla ei minkään näköstä yskää ole ollut. Uskon myös, että lääkäri olis halunnut tutkia keuhkoklamydian samaan aikaan kun mykoplasman, jos olis sitä epäillyt. Molemmat kuitenkin tutkitaan vasta-aineilla verestä. Mutta eihän sitä voi koskaan tietää.

    VastaaPoista
  7. Tuli mieleen tosta todella kovasta väsymyksestä, että onko sulta katottu kilpirauhasarvot (onks toi ees yhdyssana?) koska mullahan tosiaan on se kilpirauhasen vajaatoiminta ja sillonkun arvot on päin helvettiä, niin on tosi kipeinen ja väsynyt olo. Heikottaa, väsyttää yms. Kannattaa kysyy vielä se, jos sitä ei oo otettu. :) tsemppiä :)

    VastaaPoista
  8. Mun mielestä ne kilppariarvot katottiin eikä ollut ongelmia niissä. Itse epäilen tällä hetkellä et tää on joko jotain hormonaalista tai johtuu mun treenaamisesta/painon vaihtelusta, koska mun kuukautisista on tullu todella epäsäännölliset ja kipeet. Mulla onkin perjantaina lääkäri tän asian tiimoilta, niin toivottavasti selviää mistä nää oireet johtuu. Tällä hetkellä on onneks ihan terve olo ja oon taas päässyt treenaamisen makuun :)

    VastaaPoista
  9. Okei no se voi kyllä johtuu hormooneista, koska nehän voi hyvin alkaa heittelhtiin jos laihtuu ja treenaa kovin, kuten sanoitkin. :) Tsemppiä <3 jos oot joskus tulos tänne suuntaan, ni voitais mennä treenaa yhes :)

    VastaaPoista
  10. Kiitos :) Harvemmin enää pyörin siellä päin, mutta katsellaan!

    VastaaPoista